Ładowanie, prąd, akumulator

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • vivaldi4
    Classic
    • 2010
    • 17

    Ładowanie, prąd, akumulator

    Zamieszczone przez Agamek12
    Poprosiłem wuja, który prowadzi swój dość duży serwis wraz ze sklepem w Nowej Soli aby zrobil mi fajną cenę na zestaw Brembo + Ferodo/ATE ale on stwierdził, że nie ma co przepłacać i że sugeruje mi bardzo porównywalny zestaw tarcz RACER i klocków KAMOKA. Mówi, że montuje wręcz hurtowo takie zestawy i klienci się nie skarżą. Cena takiego zestawu dla mnie to 150zł. Moze mu zaufam? (w końcu naprawia auta już kilkadziesiąt lat i jego warszat ma dużą renomę)
    Zapytaj wujka w jaki sposób porównywał zestaw RACER+KAMOKA z Brembo+ Ferodo.
    Pamiętaj że dobre hamulce to podstawa bezpieczeństwa.Takie "no name" pewnie hamują, pytanie jak z wydajnością takiego układu. Słabe materiały szybko się będą przegrzewały wynikiem czego będzie BRAK HAMULCA.Do standardowej jazdy polecam Brembo+ Ferodo lub Ate , Textar, Bosch
    Przy okazji wymień płyn hamulcowy.
  • Jasiu1907
    Drive
    • 2009
    • 48

    #2
    Ładowanie, prąd, akumulator

    Witam w moim aucie mam akumulator z lutego 2008 który do dej pory był cały czas rozładowywany przez alarm w którym miałem wył trąbke i nic o tym nie wiedziałem usterka została już usunięta lecz chyba akumulator jest do niczego lecz nie jestem pewny dlatego pisze dodam jeszcze że jeżdziłem codziennie autkiem po 15 km w jedną strone do pracy prąd ładowania mam 14.23 a teraźniejszy pobór prądu mieżony zwykłym miernikiem za 20 zł ustawionym na 10A wpięty oczywiście szeregowo wynosi 0.14 a mimo0 to akumulator nie wytrzymuje dłużej niż 12 godzin przy obecnej tęperaturze i nie wiem czy akumulator poszedł się rąbać gdyż jeśli odepne jedną klemę to akumulator trzymał mi bez problemu 1.5 dnia i jego napięcie wynosiło 12.51 V więc chyba dużo, nie wiem czy nie wytrzymuje obciążenia takiego czy te obciążenie jest zbyt duże proszę o pomoc jest to akumulator eurostart 50ah i z moich wyliczeń wynika że powinien trzymać minimum 12 dni proszę o pomoc wydaje mi się że nie trzyma nawet lekkiego obciążenia lecz nie wiem to proszę o pomoc ładowałem go prostownikiem do pełna i tak była lipa kolor elektrolitu jest przezroczysty

    Komentarz

    • marcinp250
      Drive
      • 2009
      • 63

      #3
      Witam zmierz sobie "Areometrem" gęstość elektrolitu w każdej komorze , ogniwie akumulatora. Gęstość powinna być jednakowa i wynosić 1,24 g/cm3 dla akumulatora naładowanego.Różnica pomiędzy gęstością w poszczególnych komorach nie powinna być większa jak 0,04g/cm3. Jeżeli będą inne wartości to akumulator ma zanieczyszczony elektrolit co powoduje samorozładowanie (zasiarczenie)...........

      Komentarz

      • kriss11
        Drive
        • 2009
        • 49

        #4
        akumulator octavia 1,6

        Wita. Upływ pradu 0,14A to za dużo. W ciągu doby ucieka Ci 3,36Ah, po ok 5 dniach raczej auta nie odpalisz, bo z aku "wyciekło" prawie 17Ah. Poza tym wątpię,że akumulator tej marki ma 50Ah. Tańsi producenci często oszukują na ołowiu, poza tym bateria nie jest fabrycznie nowa.
        Gęstość elektrolitu naładowanego aku powinna wynosić 1,27-1,28g/cm3.
        Jeśli aku był notorycznie rozładowywany, to pewnie się zasiarczanił i płyty mają jasny osad (widoczny od góry po odkręceniu korków). Może coś da ładowanie odsiarczaniające. Najlepiej podjedź do serwisu akumulatorowego, to sprawdzą go pod obciążeniem.

        Komentarz

        • Jasiu1907
          Drive
          • 2009
          • 48

          #5
          z tego co pamiętam to miał minimalnie nie równe gęstości ale w takim przypadku chyba rozładowywał by się też bez obciążenia?? płyty są zalane i nie widoczne także nie wiem jak wyglądają płyty lecz na akumulatorze zrobił się biały osad pod rączką. Jak moge go odsiarczyć?? wlać elektrolit i zalać nowy i naładować jak tak to gdzie moge kupić elektrolit i czy jest drogi?? Chciał bym żeby auto trzymało chociarz 5 dni a bez odpięcia klemy nie trzyma nawet dnia

          Komentarz

          • kriss11
            Drive
            • 2009
            • 49

            #6
            odsiarczanienie aku

            spróbuj rozładować go do ok11,7-12V. Potem ładuj nawet i 48h, aż do oznak pełnego naładowania, tj gęstości 1,27-1,28 i "wrzenia" we wszystkich celach. Jeśli temperatura wzrośnie powyżej 50'C, przerwij ładowanie.

            Komentarz

            • Jasiu1907
              Drive
              • 2009
              • 48

              #7
              do wrrzenia nie dojdzie bo mam prostownik impulsowy z mikroprocesorem który po naładowani przechodzi w stan podtrzymania więc go nie przeładuje

              Komentarz

              • kriss11
                Drive
                • 2009
                • 49

                #8
                odsiarczanianie aku

                tutaj musisz zastosować "chamski", tj nie automat. Trzeba spróbować przegwałcić siarczan, aby przereagował spowrotem do elektrolitu.

                Komentarz

                • Jasiu1907
                  Drive
                  • 2009
                  • 48

                  #9
                  ale taki 4A by wystarczył? a co z tym obciążeniem nie wytrzymuje on że po odpięciu z auta trzyma

                  Komentarz

                  • Sebastian_M26
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1823
                    • Superb II (3T4)

                    #10
                    14,23V jako napięcie ładowania to za mało.
                    Winno być 14,40 do 14,50V. Takie napięcie jest przy nowym aucie.
                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                    Komentarz

                    • Jasiu1907
                      Drive
                      • 2009
                      • 48

                      #11
                      ale to nie jest nowe auto tylko jedynasto latek a ładowanie w aucie z tego co wiem to od 14 do 14.4 jest dobre a interesuje mnie czy akumulator jest do d.........przez to że tyle czasu był rozładowywany a później ładowany i tak codziennie czy też układ elektryczny jest zepsuty. Był bym pewny że to akumu;lator gdyby po odpięciu klemy prąd mu spadał a że nie spada to mi się zdaję że to przez auto chyba że się zużył i nie wytrzymuje minimalmych obciążen

                      Komentarz

                      • kriss11
                        Drive
                        • 2009
                        • 49

                        #12
                        aku skoda

                        ładowanie masz ok, tj pomiędzy 13,9-14,5V (mierzyć na światłach). Jeśli kilkukrotnie rozładowany był do zera, mógł nastapić "spływ mas czynnych". Mówiąc po ludzku - płyta się już rozleciała.
                        Czy aku "trzyma" dowiesz się przy próbie obciążenia opornicą w jakimś serwisie akumulatorowym lub u elektryka, może dadzą radę sprawdzić też prąd rozruchowym.
                        Jeśli po odpięciu aku z instalacji i po np. 10 dniach wszystko jest ok. , to szukaj wady w samochodzie.

                        Komentarz

                        Pracuję...